20 maj 2014

jag är kär.




Jag är kär. I maj. Inte som i kär under maj månad utan bokstavligen I maj månad. Dagarna går så fort och varenda en av dem bjuder på ytterligare något magiskt. Idag är det äppelblommen som ligger som ljusrosa snö i trädgården.






Jag har alltid segt att komma igång med trädgårdsjobbet på våren. Men när maj anländer försvinner det motiga och jag skulle kunna tillbringa var och varannan dag utomhus påtandes. Aldrig är jag så sugen på kompledigt från jobbet som nu.






Det känns som läge att plocka fram stopp-och-väx-flaskan ut badrumsskåpet, pensla lite generöst på majs kalenderblad och sedan hålla tummarna hårt för att det funkar!


1 kommentar:

Johanna | Tillvaron.se sa...

Men åååå så fint ni har det. Jag var på plantagen härom dagen och såg ett växthus och tänkte att ett sånt vill jag ha en dag. Typ precis som ert. Ååå.

Och ja maj ja. Så underbar. Dessvärre även den värsta tiden på jobbet så det känns som jag inte hinner med att njuta alls. Men i juni - då ska njutarkoftan tas på fullt ut (är planen i alla fall).